5 клас Українська мова


                      Навчальний тиждень  16.03.2020 - 20.03.2020
УРОК 1 "СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ"
Подивись презентацію. Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті (слайд 5, 7, 9)

Домашнє завдання
Параграф 47, вправа 367 (1 і 2 завдання), 369

УРОК 2 "РЕЧЕННЯ"
Подивись презентацію. Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті.
Завдання 1. Спиши, поділи текст на речення. Розстав розділові знаки. Підкресли граматичні основи, надпиши, чим вони виражені.
                                                Калина
Споконвіку українці любили калину вони садили її біля хати в садку над річкою ягоди калини милують око кожного стоїть кущ рум’яний, аж горить коли ягоди поспіють, люди їх збирають і в'яжуть у пучки.
Завдання 2. Прочитай, знайди й випиши односкладні речення.
Загартування. Коли ти прокидаєшся, приймай душ. Вода відновлює твій організм. Дорогою до школи йди пішки, дихай свіжим повітрям. На уроках фізичної культури бігай, виконуй різні вправи. Після школи відпочивай, роби уроки, гуляй у дворі. Улітку дихай морським повітрям.
Завдання 3. Із поданих слів склади речення й запиши їх. Підкресли граматичні основи.
1. Настрій, покращує, веселий, здоров’я.
2. Люди, здоров’я, ні, за, які, не, куплять, гроші.
                                                      Домашнє завдання
Опрацюй параграф 48
1. Виконай вправу 386 (І і ІІ завд.).
2. Випиши прислів’я, приказки про здоров’я, підкресли граматичну основу (5речень).


УРОК 3 "ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЕННЯ, ЕМОЦІЙНИМ ЗАБАРВЛЕННЯМ"
Подивись відеоурок ТУТ
                              Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті.
Завдання 1. Виконай вправу 390 (підр. ст. 146)
Завдання 2.
Запиши речення, постав розділові знаки, визнач вид речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
1. Що для мене рідна мова Весняний пташиний спів Гомін тихої діброви Чи віночок дивних слів (С. Коваль.) 2. Кажеш, наша мова не дається Душу лиш відкрий Сама віллється (Д. Білоус.) 3. Як не любить ту мову нашу Не заміню тієї мови Її ніколи не віддам в поталу недругам (П. Вакуленко.)
Завдання 3
                                                         РЕДАКТОР
Запиши речення. Виправ пунктуаційну помилку.
1. Мріяти прагнути досконалості. 2. Хіба є хто на землі крилатіший за людину. 3. Як добре жити при свічках каштанів. 4. Книга джерело знань. 5. Невже каштан хоче наздогнати літо. 6. От здорово? 7. Дай нам тої втіхи?
Домашнє завдання
Опрацюй & 49
1. Виконай вправу 396.
2. Запиши 5 прислів'їв у формі спонукального речення, підкресли в них граматичну основу.

Урок 4 "Другорядні члени речення. Додаток"
Подивись відеоурок ТУТ
Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті
1. Вправа 402 (1 і 2 завд.)
2. Вправа 403
3. Творче завдання.
Склади речення, у яких подані іменники виступали б то підметом, то додатком.
Народ, мудрість, творчість, праця.
Домашнє завдання
Опрацюй & 51, виконай вправу 406 ( 1 і 2 завд.)

                     
                        Навчальний тиждень 30.03.2020 - 03.04.2020

Урок 5, 6 "Другорядні члени речення. Означення. Обставина"
Очікувані результати:- розрізняти другорядні члени речення (додатки, означення, обставини), виділяти їх у контексті умовними позначками;-уміти ставити запитання до другорядних членів речення, визначати їхню синтаксичну роль і спосіб морфологічного вираження.
1. Вправа 411 (завд. І і ІІ)
2. Вправа 410
3. Вправа 424
4. Завдання № 6 (див. відеоурок)
Домашнє завдання
Опрацюй &52,53, виконай вправи 415, 425
Перевір свої знання, виконавши онлайн-тести ТУТ
Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті, опрацюй &52, 53

Урок 7 "Речення з однорідними членами (без сполучників та зі сполучниками а, але, і) 
Очікувані результати:знати, що таке однорідні члени речення;- знаходити однорідні члени речення та правильно визначати (підкреслювати) їх;- правильно визначати засоби зв’язку (сполучниковий та безсполучниковий) між однорідними членами речення.
Подивись відеоурок ТУТ
Виконай обов'язкові завдання в робочому зошиті, опрацюй &54 (ст.159)
1. Вправа 427 (1 і 2 завд.)
2. Вправа 5 (див. відеоурок)
3. Вправа 430
Домашнє завдання.
Опрацюй &54, випиши 5 речень з однорідними членами речення, підкресли їх відповідно до їхньої синтаксичної ролі.


Урок 8 "Розділові знаки в реченнях з однорідними членами"
Очікувані результати:знаходити й виділяти однорідні члени речення (головні й другорядні);- правильно ставити й обґрунтовувати розділові знаки в реченнях з однорідними членами.
Виконай завдання в робочому зошиті, опрацюй &54  (ст.159 - 160) 1. Вправа № 5 (див. відеоурок)
2. Мовна родзинка, якої немає в підручнику, але знати її потрібно!
Існує різниця між місцем постановки коми перед повторюваним сполучником і(й). Якщо перед першим із повторюваних сполучників стоїть перший однорідний член речення, то кому ставимо перед першим повторюваним сполучником. 
Наприклад: У промінні місячнім, як в морі, втонули ниви, і луги, і темні праліси, і гори
  У цьому реченні перший однорідний член - ниви. З нього починається перелік однорідних членів . Він стоїть перед першим повторюваним сполучником І, тому кому ставимо після першого однорідного члена і перед першим повторюваним сполучником І.
Якщо ж перший однорідний член речення стоїть після першого повторюваного сполучника, то кому ставимо лише перед другим повторюваним сполучником. 
Наприклад: Тут росли і берези, і осики, і дуби. 
 У цьому реченні перший однорідний член - берези. Він стоїть після першого повторюваного сполучника. Тому кому ставимо лише перед другим сполучником, оскільки немає чого відділяти перед першим сполучником.
  Будьте уважні! Ці правила не стосуються пар однорідних членів. Навіть якщо вам здається, що сполучники повторювані, то це не так. Кожен сполучник І в такому випадку поєднує лише два однорідних члени в парі, а між парами сполучників немає. 
Наприклад:Тут росли сосни і ялиниберези і дуби.
   У цьому реченні 2 пари однорідних членів: сосни і ялини та берези і дуби. Сполучник І неначебто повторюваний, оскільки вживається двічі. Але це не так. Кожного разу він стоїть між двома однорідними членами в парі. Тому перед першим І кому не ставимо. Якби це був ряд однорідних членів, то перед кожним із них стояв би І. А в нашому випадку після "ялини" стоїть кома, сполучника немає.
3.     Вправа з ключем.


Виписати однорідні члени у три колонки, залежно від того, якими сполучниками вони зєднані:
1.    одиничними;
2.    повторювальними;
3.    парними.
Попіл або жар;  або цукор, або сіль;  не тільки радість, а й смуток;  читати та писати;  і гречка, і рис;  як дорослі, так і діти;  кінь і віл; то виє, то свистить;  не лише чужий, а й свій.
З останніх букв сполучень слів прочитаєте прізвище автора вірша «Пісні».
4. Вправа 430
Домашнє завдання
1. Опрацювати &54
2. Виконати вправу 433


Навчальний тиждень 06.04.2020 - 10.04.2020

Урок № 8 "Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами" 
Очікувані результати:
- уміти знаходити узагальнювальні слова при однорідних членах речення;
- правильно вживати розділові знаки при узагальнювальних словах та пояснювати їх за допомогою правил. 
Подивись відеоурок ТУТ

1. Виконай завдання
Перепиши речення, постав розділові знаки, підкресли однорідні члени речення й узагальнювальні слова відповідно до їх синтаксичної ролі в реченні.
1. На столику біля саморобного дерев’яного верстата лежать різні інструменти пилка, молотки, кусачки. 2. Ранньої весни зелена травичка з’явилась скрізь у лузі, в лісі, на подвір’ї. 3. Влітку діброви частують нас ягодами суницями, чорницями, ожиною. 4. У мене є кольорові олівці сині, червоні, жовті, зелені.
Висновок узагальнювальні слова - це слова-командири, які керують однорідними членами речення.
2. Завдання.  
Продовжити речення, доповнивши їх однорідними членами, пояснити розділові заки.

1. На Дніпрі сяяло все: … .

 2. Скрізь: … - я бачив гарні краєвиди.

 3.   … - усе росло густими купами довкола Дніпра.

 4. У Десні водиться всяка риба, а саме … .
3. Для самостійного опрацювання
Знайдіть нову інформацію про постановку розділових знаків при узагальнювальних словах, якої немає в підручнику, за посиланням і вивчіть її:
https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/5-klas/vidomosti-z-sintaksisu-i-punktuatciyi-14562/dvokrapka-i-tire-pri-uzagalniuvalnikh-slovakh-u-rechenniakh-z-odnoridnimi_-39117/re-17703766-ccf4-42ce-9fbf-3d78e1f9a510

Домашнє завдання

1. Опрацювати & 55

2. Виконати вправу 447 ( І і ІІ завд.)

Урок 9 "Розділові знаки при однорідних членах речення. Тренувальні вправи"
Урок 10
 "Підсумкове тестування з теми "Речення. Однорідні члени речення" 
Тести виконай у робочому зошиті.
 
Урок 11 "Звертання. Розділові знаки при звертанні. Поширені та непоширені звертання"
Очікувані результати:
- уміти визначати звертання в реченнях, правильно інтонувати речення зі звертаннями;
- розрізняти звертання непоширені й поширені, вживати правильно слова-звертання в усному й писемному мовленні;
- правильно розставляти розділові знаки в реченнях, ускладнених звертаннями.
Подивись відеоурок ТУТ

Виконай завдання до уроку за посиланням.


           Навчальний тиждень 13.04.2020 - 17.04.2020 

Урок 12 
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично)
Подивись відеоурок ТУТ

Виконай завдання до уроку за посиланням.


Урок 13 
Виділення вставних слів на письмі комами
Подивись відеоурок ТУТ
Виконай завдання до уроку за посиланням.

Урок 14  
Складання інформаційного повідомлення до шкільного вебсайта про цікавий випадок із життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень)
Подивіться презентацію за посиланням.
Виконайте завдання до уроку, вказані в презентації.

Урок 15 
Тренувальні вправи з теми "Звертання. Вставні слова"
Очікувані результати:
- повторити поняття "звертання", "вставні слова";
-аналізувати й оцінювати виражальні можливості звертань і вставних слів;
-правильно розставляти розділові знаки в реченнях, ускладнених звертаннями та вставними словами.
Виконай тестові завдання за посиланням.
Виконай інтерактивну вправу та отримай оцінку.
Домашнє завдання
1. Повторити & 57, 58
2. Вправа 466 (1 і 2 завд.)

Навчальний тиждень 21.04.2020 - 24.04.2020

Урок 16   
Урок розвитку мовлення. Лист. Адреса
Очікувані результати:
- знати основні правила листування, будову листа, його мовне оформлення;
- уміти правильно офрмлювати адресу на поштовому конверті.
Подивись відеоурок за посиланням.
Виконай завдання до уроку 
1. Напиши листа своєму вчителеві.
2. Підпиши конверт, сфотографуй його.
3. Надішли лист і конверт (фото) своєму вчителю.

   Урок 17 
Синтаксичний розбір простого речення
Виконай завдання до уроку за посиланням.

      Урок 18
Підсумкове тестування з теми "Словосполучення. Просте речення"
Виконай тестові завдання за посиланням та надішли учителю на перевірку.

       Урок 19 
Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком

Очікувані результати:
- знати будову складного речення, способи зв’язку в ньому;
уміти відрізняти складне речення від простого, правильно розставляти розділові знаки в реченнях.                                                      Подивись відеоурок за посиланням
Виконай завдання до уроку за посиланням



Навчальний тиждень 27.04.2020 - 30.04.2020

    Урок №20
Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення
Очікувані результати:
- знати, яке речення називається складним; обґрунтувати вживання розділових знаків; 
- уміти розпізнавати складне речення та сполучники в ньому.
Подивись відеоурок за посиланням

Виконай завдання до уроку за посиланням


      Урок 21
Письмовий твір-роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі «Чого не купиш за гроші?»
Очікувані результати:
- знати основні ознаки твору-роздуму; 
- уміти складати зв’язне висловлювання, відповідно до структури даного тексту.
Подивись презентацію та виконай завдання, вказані в ній.


        Урок 22
Синтаксичний розбір складного речення
Очікувані результати:
- знати загальні поняття про типи й будову, синтаксичний розбір складних речень;
- уміти розрізняти речення за кількістю граматичних основ, правильно конструювати, аналізувати й використовувати їх у мовленні, обґрунтовувати вживання розділових знаків у складному реченні.
Подивись презентацію та виконай завдання, вказані в ній.


       Навчальний тиждень 04.05.2020 - 08.05.2020

           Урок 23
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Очікувані результати:
-знати, що таке пряма мова і слова автора, обґрунтовувати вживання розділових знаків за  допомогою відповідних правил пунктуації;
- уміти розпізнавати пряму мову та слова автора, які її супроводжують, правильно інтонувати речення з прямою мовою.
Подивись відеоурок за посиланням

Виконай завдання до уроку за посиланням


   Урок 24
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Очікувані результати:
-розрізняти пряму мову та слова автора;
-уміти складати й записувати речення з прямою мовою, правильно  розставляючи розділові знаки.
Подивись презентацію, виконай завдання, вказані в ній.


   Урок 25
Складання тексту-розповіді з елементами опису «Моя мама»

Очікувані результати:
уміти будувати текст-розповідь, добирати влучні слова та вислови для кращого висловлювання думки.
Виконай завдання до уроку за посиланням
Нехай тебе надихне на теплі та щирі слова про маму ця гарна пісенька

   Урок 26
Пряма мова. Тренувальні вправи
Виконай завдання до уроку за посиланням


 Навчальний тиждень 12.05.2020 - 15.05.2020

  Урок 27
Діалог. Тире при діалозі
Очікувані результати:
- поглибити знання про діалог та розділові знаки при діалозі;
-уміти правильно конструювати та грамотно записувати діалог. 
Виконай завдання до уроку за посиланням


Урок 28
Діалог. Тире при діалозі
Урок 29 
Тренувальні вправи на повторення теми «Відомості із синтаксису та пунктуації»
                      Зверніть особливу увагу!  
Контрольна робота  для учнів 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д буде проведена 18.05.2020 з 14.00 до 16.00. На виконання тестових завдань відводиться 45 хв. Виконати роботу можна лише ОДИН раз. Посилання на контрольну роботу ви отримаєте 18 травня о 14 год  на нашому сайті.

Виконай завдання до уроку за посиланням.



Навчальний тиждень 18.05.2020 -  22.05.2020

                         Урок 30
Контрольна робота з теми "Відомості з синтаксису та пунктуації"
Виконайте тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=782591
Тести доступні з 14.00 до 16.00
Час виконання  - 45 хв.

                    Урок 31
Повторення вивченого з розділу "Лексикологія"
Очікувані результати:
- пригадати основні поняття розділу "Лексикологія";
-уміти розрізняти й використовувати в мовленні різні групи слів за значенням.
Виконай завдання до уроку за посиланням

                 Урок 32
Повторення вивченого з розділу "Будова слова"
Очікувані результати:
- знати значущі частини слова, правильно виконувати розбір слова за будовою;
- уміти правильно утворювати слова за допомогою префіксів та суфіксів.
Подивись презентацію, виконай завдання, вказані в ній. 

                      Урок 33
Повторення вивченого з розділу "Орфографія"
Очікувані результати:
- повторити, систематизувати й узагальнити вивчений     матеріал із теми «Орфографія»;
-уміти знаходити  та правильно обґрунтовувати вивчені орфограми, удосконалювати навички редагування текстів.
Виконай завдання до уроку за посиланням.


Навчальний тиждень 25.05.2020 - 29.05.2020

                     Урок 34, 35
Повторення вивченого з розділу "Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія"
Очікувані результати:
- повторити, систематизувати й узагальнити вивчений     матеріал із теми «Орфографія»;
-уміти знаходити  та правильно обґрунтовувати вивчені орфограми.
Виконай завдання до уроку за посиланням.


                 Урок 36
Повторення вивченого з розділу "Орфографія. Орфоепія"
Виконай завдання до уроку за посиланням.

Немає коментарів:

Дописати коментар